Začněte běhat a vylepšete si kondičku!

12. říjen 2015  Jana Svobodová   komentáře (0)

Přečtěte si rady a tipy, jak začít s tímto náročným sportem.

Foto: https://pixabay.com/cs/b%C4%9B%C5%BE%C3%AD-b%C4%9B%C5%BEec-mezim%C4%9Bstsk%C3%A9-fitness-573762/Foto: https://pixabay.com/cs/b%C4%9B%C5%BE%C3%AD-b%C4%9B%C5%BEec-mezim%C4%9Bstsk%C3%A9-fitness-573762/
Reklama

Podzim je ideálním ročním obdobím ke sportování. Teploty jsou příjemné, není vedro, ani dusno, tak proč nezačít právě s běháním? Pravidelným běháním zvyšujete svoji fyzickou zdatnost a dokonce můžete i zhubnout!

Jak začít s běháním?

Pokud jste začátečníci a s běháním máte málo zkušeností, mohou pro vás být začátky pěkně těžké. Jestliže se rozhodnete pro běhání, je potřeba po trénincích hodně odpočívat, rozcvičit se před během i po běhu a pravidelně doplňovat tekutiny. Hodinu před během si můžete dát malou a lehkou svačinu, jako např. musli tyčinku nebo kousek ovoce.

Ze začátku běhejte pouze krátké trasy. Pokud to nemůžete udýchat, praktikujte rychlou chůzi, kterou můžete s během kombinovat – např. 1 minutu půjdete rychlou chůzí a 3 minuty poběžíte. Nemějte zbytečně vysoká očekávání, jestliže jste nikdy předtím pravidelně neběhali, nemůžete předpokládat, že hned ze začátku uběhnete 5 km pod 25 minut.

Vytvořte si tréninkový plán

Tréninkový plán se hodí pro amatérské i pokročilé běžce. Každý, kdo má problém si jít pravidelně zaběhat, by si měl vytvořit plán tréninků a každý provedený běh si odškrtnout. Díky tréninkovému plánu se zkrátka konečně odhodláte a začnete běhat pravidelně.

Jak často běhat?

Při tvoření tréninkového plánu je potřeba si uvědomit, kolik času jste ochotni tomuto sportu obětovat. Optimální jsou tréninky 3x – 4x týdně, po zbytek dnů můžete odpočívat nebo provozovat ne tolik náročné sporty, jako je cyklistika nebo plavání.

Pro začátečníky může být běhání 4x do týdne těžké, ale je potřeba pravidelnost poctivě dodržovat, aby si tělo zvyklo na fyzickou zátěž a začalo se přizpůsobovat. Když při běhání nebudete moct popadnout dech, přejděte do rychlé chůze, ale hlavně nezastavujte, protože by vám mohly začít tuhnout svaly a pak už byste se nerozběhli.

Kardio cvičení – lepší výkonnost při běhu

Jednou za čas můžete své tréninky obohatit i o kardio cvičení, kterých je na Youtube spousta. Kardio cvičení dá pořádně zabrat celému vašemu tělu a tep vám bude skákat do nebes! Při pravidelném provádění této aktivity se pak při běhání méně zadýcháte, jelikož už budete zvyklí na namáhavou fyzickou činnost a běh pro vás už nebude tolik náročný!

Jaký je váš oblíbený sport? Máte nějaké zkušenosti s běháním? Praktikujete na podzim nějakou fyzickou aktivitu? Podělte se s námi o vaše komentáře a zážitky na Facebooku!

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář (0)

Přidat komentář

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!



Novinky ve světě módy

MódníAréna.cz je platforma pro výměnu názorů o módě se snahou podpořit diskusi o všem, co s módou a stylem oblékání souvisí. Chceme říci všem, kteří se chtějí odlišovat a setkávají se s netolerancí svého okolí, „nejste v tom sami.


Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
Módní Aréna na Facebooku
Módní Aréna na Instagramu


Redakce Módní Aréna

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!