Proč si vybíráme, v kterém obchodě budeme nakupovat?
24. červenec 2014 Roman Beneš komentáře (0)To je otázka, kterou si klade určitě většina obchodníků, kteří se už setkali s efektem ztráty zákazníků. Nejběžnější odpověď se téměř vždy týká ceny zboží a kvality služeb. Ale ne vždy je pes zakopaný právě tam.
To je otázka, kterou si klade určitě většina obchodníků, kteří se už setkali s efektem ztráty zákazníků. Nejběžnější odpověď se téměř vždy týká ceny zboží a kvality služeb. Ale ne vždy je pes zakopaný právě tam. Cena a kvalita nejsou jedinými faktory, které ovlivňují motivaci zákazníků nakupovat právě v té které prodejně.
Každý z vás se už určitě setkal v obchodě nebo v provozovně s "domáckým pocitem“ a pocitem „tepla“. Pokud daný obchodník ví, co dělá, tak tento pocit nebyl vyvolaný náhodou, ale jde o cílený efekt.
Jak ho dosáhnout? V tomto případě je odpovědí téměř vždy vybavení prodejny. A ne jakékoliv vybavení, ale také to, které si klade za cíl vyvolat pozitivní pocity. Proč je vůbec důležité takový pocit vyvolat? Pokud se totiž někde cítíte jako doma, budete se pravděpodobně chovat jinak než v konkurenčních prodejnách, i když si to možná neuvědomujete.
Toto chování ovlivní i vaše nákupní chování a podle průzkumů budete mít tendenci utratit více nebo kupovat věci, které ve skutečnosti nezbytně nepotřebujete.
Dosáhnout tohoto efektu však není tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá. Protože pokud se do vybavení prodejny pustíte sami, budete se muset popasovat s otázkami, o jakých se vám ani nesnilo od psychologických efektů různých barev, tvarů, zvuků a vůní, které působí na mysl a motivaci zákazníků, po vliv polohy prodejny a otvírací doby pro vaši cílovou skupinu. Všechno se dá samozřejmě naučit, ale při vybavování vlastní prodejny získáte jen velmi omezené zkušenosti.
Proto pokud máte možnost, nechte tento důležitý proces na odbornících s více než dvacetiletými zkušenostmi, které najdete ve firmě MEDCOM. S firmou MEDCOM je vybavení prodejny jednodušší než kdykoliv dřív, protože díky zkušenostem s různými druhy prodejních prostor a specialistům na nákupní chování zákazníků vám dokáže připravit řešení přesně podle vašich potřeb a požadavků. Navštivte MEDCOM.CZ a přesvědčte se sami ještě dnes.
-nag-
[Nahoru ↑]
Přidat komentář
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.
Komentáře
Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval! Buďte první!